Laddar Evenemang
  • Detta evenemang har redan ägt rum.

KALEVALA – ELISABETH HÄRENSTAM BERÄTTAR

7 maj 2017 @ 16:00 - 17:30 Arenan Bibliotekshuset, Västra Torgg. 26
Karlstad, 65184 Sverige
40Kr – 180Kr

KALEVALA

ORKESTERFÖRENINGEN, KULTURSKOLANS STRÅKAR, KULTURSKOLANS BILDELEVER, ELISABETH HÄRENSTAM BERÄTTARE, KARIN DANIELSSON DIRIGENT

Vi slutar vårt berättelseår  med historien om världens uppkomst som det skildras i det finska eposet Kalevala. Elisabeth berättar medryckande om Väinämöinen, den store skalden, eller om Ilmatar, Luftens dotter med flera figurer. Till nordisk musik av Sibelius, Rautavaara m.fl.

KALEVALA

ORKESTERFÖRENINGEN, KULTURSKOLANS STRÅKAR, KULTURSKOLANS BILDELEVER, ELISABET HÄRENSTAM BERÄTTARE, KARIN DANIELSSON DIRIGENT

Vi slutar vårt berättelseår  med historien om världens uppkomst som det skildras i det finska epost Kalevala. Elisabeth berättar medryckande om Väinämöinen, den store skalden. Eller om Ilmatar, Luftens dotter med flera figurer. Till nordisk musik av Sibelius, Rautavaara m.fl.

• Comments

Datum: