Karlstadmusik.se. Inte låter det så klangskönt kanske? Men det är nu så att vår tid har ett nytt språk där punkt och slash med mera ingår. Det är här du hittar information om vad ett konsertår i Karlstad innehåller. Här samlas information om konserter som varit och som kommer. Föreningen Karlstads Orkesterförening är stöttad av Karlstads Kommun.

Vi kanske är naiva, men vi tror fortfarande på den levande musiken. Mötet mellan musiker och publik. Mötet mellan amatörer och proffs. Mötet mellan gamla och unga. Under 90 år har föreningen varierat konserterna och gett karlstadsborna ett brett spektrum av musik. Vi är inne på vårt 93:e verksamhetsår. Det är inte många föreningar som blir så gamla.

Under tre år har vi haft olika broar som vår symbol och programfolder. Först Gamla Stenbron, sedan Tingvallabron, båda lika vackra. I år är det Ankersbroa som leder från Herrhagen mot centrala Karlstad. Broar – som symbol för det som sträcker sig vidare mot nya vyer. Karlstads Orkesterförening blickar både bakåt och framåt.

På vår hemsida  hoppas vi locka till nyfikenhet inför konserter och kanske också nyfikenhet efter konserter. Publikkommentarer. Verkkommentarer med mera. Hör gärna av dig!

Välkommen till Karlstadmusik eller Musikarlstad!